Menu
 
 
 
 
Strona główna | System nauczania do 2011/2012 | Programy nauczania | Język japoński
 

Program nauczania

Poziom A1

 

 UMIEJĘTNOŚCI
Studenci będą się uczyć:
  • formułować proste wypowiedzi opisujące ich osoby,
  • pytać innych kim są i skąd pochodzą,

  • opisywać i opowiadać o ich otoczeniu,
  • zadawać proste pytania o ich otoczenie (gdzie i co),

  • zadawać pytania: gdzie idziesz, z kim i kiedy?
  • zadawać pytania: co zamierzasz robić, z kim, gdzie i kiedy?

  • czytać w "hiragana", w jednym z fonetycznych zapisów j. japońskiego.

 TEMATYKA
  • Pozdrowienia,
  • Przedstawienie siebie innym,
  • Narodowości i języki,
  • Miejsca w mieście,
  • Pory dnia,
  • Rodzina i znajomi,
  • Zwierzęta,
  • Podstawowe numery (np. numer telefonu,),
  • Podstawowe codzienne czynności.
  • Zakupy
 ZAGADNIENIA GRAMATYCZNE
  • Łącznik
  • Liczebniki
  • Czasownik "być"
  • Czasowniki w czasie teraźniejszym (dokonany): iść i  robić
  • Partykuła pytania "ka"
  • Przyimki: do, w, przy, z, od
  • Zaimki wskazujący: ten
  • Zaimki pytajne: co, kto, kiedy, gdzie
  • Przeczenia

 

Poziom A2E

 

 UMIEJĘTNOŚCI
Studenci będą się uczyć:
  • rozmawiać o rzeczach, które mają
  • pytać się nawzajem o ich rodziny

  • opisywać ich aktywności i zwyczaje

  • rozmawiać o tym co lubią i czego nie lubią
  • rozmawiać o tym co zrobili i co się wydarzyło
  • rozmawiać o planach na przyszłość i o tym co zamierzają  zrobić
-
  • pytać się nawzajem o ich codzienne czynności
  • opisywać przedmioty, osoby i miejsca
  • pytać się o słowa, których nie znają

  • pisać w "hiragana", w jednym z fonetycznych zapisów j. japońskiego

 TEMATYKA
  • Zwyczaje
  • Czas: godziny, dni tygodnia i daty (rok, miesiąc, dzień)
  • Studia i zakres nauki
  • Jedzenie
  • Zwierzęta
  • Minione wydarzenia
  • Pogoda
  • Prośba i propozycja
  • Podróż
 ZAGADNIENIA GRAMATYCZNE
  • Czasowniki w czasie terżniejszym ciągłym
  • Czasowniki w czasie przeszłym
  • "Już" i "jeszcze nie"
  • Dopełnienie
  • Wyrażenia: Lubieć i nie lubieć
  • Wyrażenia: Planować i zamierzać
  • Wyrażenia: "Jak to się nazwa?"
  • Imiesłowy
  • Przymiotniki (przydawka i predykatyw)
  • Przymiotniki i imiesłowy w zdaniach przeczących, w czasie przeszłym, w przeczeniach w czasie przeszłym

 

Poziom B1

 

 UMIEJĘTNOŚCI
 Bazując na podstawach uzyskanych na poziomie A1/A2, studenci będą się uczyć:
  • przedstawiać siebie i zadawać pytania bardziej szczegółowe i precyzyjne o siebie nawzajem
  • rozmawiać o tym co się wydarzyło i o okolicznościach, w których zdarzenie miało miejsce
  • rozmawiać o tym co lubią i czego nie lubią i wytłumaczyć dlaczego
  • opisywać przedmioty i ludzi
  • rozmawiać o tym co chcą robić i dlaczego
  • rozmawiać o tym czego chcą się nauczyć i jak zamierzają to zrobić
 TEMATYKA
  • Kolory
  • Zainteresowania
  • Umiejętności
  • Filmy
  • Motywacja i przyczyny
  • Pisanie pamiętnika
  • Plany wakacyjne
  • Zwyczaje, które chcieliby mieć i je kontynuować
 ZAGADNIENIA GRAMATYCZNE
  • Spójniki: kiedy, przed, po, dopóki
  • Pytania: dlaczego?
  • Przydawkowy przymiotnik i zaimki względne
  • Czas trwania
  • Częstotliwość
  • Umiejętność i pozwolenie
  • Chcieć i chcieć w zdaniach warunkowych
  • Cel zdania i konsekwencja
  • Stopniowanie przymiotników i przysłówków
  • Przysłówek

 



 

 


 
 
 do góry drukuj poleć stronę kontakt na skróty